söndag 22 mars 2009

Helg galej - Weekend fun

Helgens galej blev såå lyckat!!! Redan på torsdagen kom Marie hem till mig, så att vi kunde ge oss av i ottan på fredagmorgonen...Vi mötte upp Gúa i Helsingborg och tog oss över sundet till det lilla mysiga landet i väster. Det blev en lång myshelg, fylld av skratt, loppisfynd och besök i vackra inredningsbutiker. Vi avslutade hemma hos Gúa, där en underbar middag väntade! (Kram T och Gúa för er gästfrihet!!!)
Honning og Flora stod givetvis på listan över "Butiker att besöka"...en underbar butik som man gärna besöker om och om igen! Gulliga Rikke bjöd på fika och vi gick runt och njöt av den vackra miljön och alla fina saker...länge!
Vi besökte även Butik Sophie mitt i Köpenhamn. En butik fylld av unika, vackra ting fulla av charm!
Det blev förstås många fina fynd, bland annat den här stora vackra sukker-burken av cremevit keramik, och tulpan-lökar i en vackert patinerad kruka.
Tusen tack Marie och Gúa för en riktigt lyckad, helt oförglömlig helg!!! *kram*
Nu väntar en ny arbetsvecka, men jag kommer leva länge på den här helgen!!!
Kram
Mia

61 kommentarer:

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, your old white bank is the highlight.Lots of love,Elke.

Mia sa...

Vilken kick ni måste ha fått hela gänget. Det låter som ni har haft en riktigt skön helg och en fröjd för ögat med allt detta fina.

Njut länge, länge av er helg... minnena har man ju alltid kvar. :)
Kram Mia

Maliva`s verden sa...

Høres ut som dere har kost dere,nydelig bilder også...Håper jeg får til en tur i de butikkene nærmere sommeren:O)Go`uke til deg fra Maliva

Anneli sa...

Vilken härlig Inspirationsresa det måste ha varit och så fina bilder du bjuder på...
Kram
Annelie

♥ Pia... sa...

Åhhh lyckliga du..som fått göra en sån helg:)..mmm..men en liten, liten släng får vi andra..när du visar bilderna..tack..och vad fina bilder sen....kram..PIA

Randi sa...

Vilken underbar helg ni fick tillsammans i grannlandet. Och vilka fynd du gjorde. Trots att man förlorar så mycket på valutan nu, så kan man bara inte låta bli att åka över och shoppa. Men mest njuter man förstås av miljön. Tack för att du delar med dig!
Kanske vi får se lite fler bilder...*ler*
Kram Randi

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad härligt! Sånt lever man på länge! Helt underbara bilder!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Goa sa...

Tack själv min hjärtevän!...för en underbar helg!
Jag bara går runt och smilar och ler lite smått för mig själv..:) *lycka*

Och idag var vi i Lövestad, det var sista dagen innan de stänger. 75% rabatt på alles! GIssa om vi hade myyyys..:)

Stor större störst kram på dig och krama familjen...

Zita - Mlle Magpie sa...

Love your beautiful and inspiring photographs. I especially love the photo with the shabby white wooden bench!

Annas Vita Hjärtan sa...

Åhhh vad härligt ni haft! Hoppas jag kan komma iväg på något liknande!

Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Å vad roligt ni verkar ha haft det! Ska till Honning og Flora o Isabella Smith i sommar hoppas jag.

kram

Jenny Oak Fae sa...

Låter som en riktigt lyckad helg!

: )

KRAM, Jenny

<3

Hulda sa...

Så herlig å ha besøkt Honning & Flora, og de to bloggvenninnene! :) Lekre foto!

amaryllis sa...

Det låter som en helmysig helg..
tror jag måste gör ett besök till dessa mysiga butiker till sommaren.
Ha en härlig vecka

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder... høres ut som en super fin tur med gode bloggvennerO=) Og flotte butikker dere har besøkt... håper jeg får til et besøk til sommeren =)

Klemmer O=)

Anonym sa...

Vilken toppenhelg ni verkar ha haft! Avis som sjutton! Det är inte helt enkelt att ta sig till Köpenhamn från Åkersberga där jag bor...Jo enkelt med flyg, men kostsamt. Får fortsätta drömma.
Kram A-S

NICOLINAS BONING sa...

Jag blir alldeles varm inombords när jag läser om eran mysiga
helg:-)
Vilken lycka det är med vänner som man trivs otroligt bra tillsammans med och är på samma våglängd.

Kramar/Birgitta

Mamma C sa...

Vilken tripp ni gjort, låter helt underbart kul. Härliga affärer, äta gott och ha trevligt. Kan det bli så mycket bättre. Söt burk du köpt.
Kram Mamma C

Maria ( Idekroken ) sa...

Kjempeflotte bilder! Den flotte krakken med den inndelte kassa: Bare helt skjønt ;)
Klem Maria fra Idekroken

Min Verden sa...

Oj - så herlig helg. Deilig med venner og butikker og flotte ting. Ha en flott uke. Hanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken härlig helg ni tre har haft och vilke ställen ni besökt, helt ljuvliga foton Mia!!! Och en sån vacker sukkerburk du fick tag i, är den gammal el ny i gammal stil? Söndagshälsn fr Mari.

Viola sa...

Vilken härlig helg ni ha haft med besök i favoritbutikerna...gissa om jag längtar till min favoritstad, igår var det en underbar dag....idag har det snöat hela dagen....tror jag går i ide igen, KRAM

Evas Paradis sa...

Hej Mia

Ja det där låt ju verkligen som en resa att ta efter :-)
Kram Eva

faire un songe sa...

Nice kruka du köpte
Greetings Hetty Holland

Tulipa sa...

Vilken helg och vilka mysiga bilder!
Förstår att du kommer att leva länge på detta, lät toppenmysigt!

Kram mariette

Unknown sa...

Åh va roligt ni verkar ha haft! Jag skulle inte ha något emot att strosa runt i dom affärerna...Även om man är trött efter en innehållsrik helg så är man ändå pigg på upplevelserna så veckan som kommer blir härlig av bara farten.

Ha det gott Kram kram Pia

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh det låter som ni har haft en underbar helg..Så mysigt!!

Vilka trevliga butiker..vill besöka dem med..

Jag har jobbat klart min helg nu-härligt!!

Ha det så bra..
kram anna

Laura @ 52 FLEA sa...

Beautiful photographs! Thank you for taking us along on your shopping trip!

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbart att få komma iväg på en sådan resa. Underbara bilder som vanligt när man tittar in här. Njuter!

Ha en bra vecka! Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter bara superhärligt:)
kram Lallis

Tidsmästarinnan sa...

Vad jag blir glad när jag läser om er helg! En riktig vårvitamindrink för humöret...

Liksom din blogg är en vitamininjektion för mig!

Stor kram!
Susanne

Älfgärdet sa...

Ja det vore nåt det. Vilken otrolig kick man får av att åka iväg ett gäng tillsammans. Ska snart ta en tur, fast åt ett annat håll med mina loppemarknadskumpaner :). Längtar!

Tine sa...

good morning...
the pictures are always amazing...

so wonderful..i like the pillows on the bank..

heartly hugs tine

Pysselpalatset sa...

Det verkar som en smått magisk weekend.. Härligt att kunna kvista över sundet så där, som danska får jag ju en viss hemlängtan... Stammar visserlligen från Jylland men allt danskt är dejligt... Knus siger vi i Danmark Betyder kram Jeanette

by.hårenberg sa...

Hej svejs! Ni måste ha haft det underbart med alla dessa fina bilder som du visar! Hoppas ni hade en givande resa!
Kram //la petite perle

På min gatan i stan sa...

Vilken vacker sockerburk! Gammaldags och fin! :)

Kram!

Lina sa...

Förstår verkligen att du kommer att leva på den helgen! Ni verkar ha haft det riktigt mysigt!

Anonym sa...

Hej
Vilken underbar butik Honning o Flora verkar vara. Var ligger den?
Lisette

Vita små hjärtan sa...

Fantastiska bilder!!!! Ha en bra måndag!

Unknown sa...

Låter härligt! Vilka härliga bilder du bjuder på! Rena rama ögongodiset! Kram Lenita

spetsar och änglar sa...

Mysiga bilder!
Kram
Heléne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kikade precis in hos Marie, och såg var ni hade varit någonstans...
Och Honning och FLora är ju så fint.. och det var underbara bilder!
kram
Marie

Les Cotrions sa...

Stunning photos Mia! Charming and inspiring!!!
Have a nice day!
Vale

Annas skattkammare sa...

Låter verkligen så otroligt kul! Vilken tripp ni gjort! Underbara bilder du visar Mia!
Kram /Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, nu har ni säkerligen fått er en glimt av himmelriket kan jag tro. Så kul för er alla tre.
Det är sånt som man kan plocka tillbaka minnet från vid tider då man behöver fylla på med lite glädje och energi.
Nu ska jag ha lite bloggvila och färdigställa inför nyöppningen av butiken.
Det ska bli såååå kul.
Ha det riktigt fint!
Kram Mia

Designe sa...

Oj, så fint! Underbara bilder! NI måste ha haft en riktigt härlig helg! Kram :)

Anonym sa...

Mia,
What beautiful items you show us. It sounds like you had a very lovely time with friends.

Hugs~ Kris

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Å, vad kul du måste ha haft.
Jag längtar fortfarande att få besöka honning och flora, har ju inte varit där än.
Socker burken är ju jätte söt:)
kram/S

Floralis sa...

Lyllo dig. Du har gjort mina drömmars helgresa... : )) Förhoppningsvis kanske man tar sig till Honning och Flora under sommaren. Sen får dom nog kasta mig ut när det är dags att stänga... Tihii!
Ha det gott!
Anneli

Marie sa...

Hejsan!

Jag har knappt "landat" än, hihi. Känner mig fortfarande alldeles yr i bollen av alla intryck under helgen!!!
Jättevackra bilder Mia och vilken tur att du köpte den vackra sukker-burken!

Ha det bra och så hörs vi snart igen!

Kram Marie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron!

ååå vilken helg ni haft...önskar jag vart med...hihihihi..underbara bilder å nya fynd..

Kramizz Nilla

Anonym sa...

Hallo Mia,
I think you must have had a fantastic weekend....isn't it great to watch so many lovely things ! And then you come home with lots of new energy and inspiration for your own home !! That's how i experience these great trips :))
Groetjes, Janneke.

Anci sa...

Hej !

Du har så många fina och inspirerande bilder på din blogg. Jag blir glad av att se dem :)

Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga, ojoj vad jag förstår att ni haft en helg som har berört på många olika sätt, att göra sånt man älskar tillsammans med goa vänner är väl toppen för både kropp och själ, sånt stannar länge och lagras i kroppen med glädje.
Vackra bilder och vackra fynd.
Kramar till dig/Ingela.

Linda sa...

fina bilder du visar!

Nygammalt sa...

Oj oj oj vilekn härlig helg ni har haft och fantastiska bilder. Förstår att ni njöt av allt det vackra.

Kram.

Jenny Oak Fae sa...

TACK så hjärtligt för kommentaren!

: )

Jag mår lite bättre nu, går inte och gråter hela tiden numera..!

Jag tänker inte ge mig förrän jag fått rätt gentemot grannarna, så det så..!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Vilken vacker dukning och vilka fina bilder!
Växthusmadam

LIVS LYST sa...

Nydelig blogg!

Hilsen Ljo :O)

Vintage sa...

Gud så undebart det skulle vara att få komma till Danmark igen! Det verkar som om ni hade det supermysigt! Kram Susanne

Ida sa...

Ohh... vilka vackra saker du funnit. Jag önskar så att jag ngn gång får möjlighet att besöka Honning och Flora. De verkar ha så fantastiska saker.

Alltid trevligt att shoppa med goda vänner och den här inredningsstilen kan bjuda på nya härliga bekantskaper.
Kramar Ida