söndag 25 maj 2008

Uteliv - Outdoor living

Helgen har varit alldeles underbar..! Vi har tillbringat större delen utomhus, i trädgården, i växthuset och på terassen. Vi har ätit frukost, grillat och njutit av sommarvärmen. Jag tyckte det passade att visa ett par bilder från trädgården och vår veranda. Här på den första bilden står man på terassen och tittar ut över trädgården. Man ser den stenbelagda uteplatsen närmast och längst ner i bild skymtar uthuset (det gamla hönshuset) och en liten bit av växthuset som är ett annex till uthuset.

Här ser man terassen från ena sidan. Huset ser nästan aprikosfärgat ut i kvälls-solen, men är gammelrosa. Rosen New Dawn slingrar sig upp på räcket tillsammans med humle som snart kommer täcka hela räcket.

Här syns terassen från andra hållet, i morgonsolen. Hela golvet är vitoljat nu och vi är jättenöjda.
Den här uteplatsen, under tak och med en fönstervägg, är ett av favorit-tillhållen :)

Hoppas ni har haft en jätteskön helg! Nu govänner skall jag hämta en kopp rooibos-te och sätta mig ner vid datorn och titta in till er! Underbart!
Kram & ha en fin vecka!
Mia

Hi everyone!
I hope your weekend was as pleasant as mine...We have enjoyed the beautiful weather, mostly outdoors :) So here are some photos from the porch and from the garden.
Have a great week!
Hug

Mia

67 kommentarer:

Maria sa...

Suk, hovr bor du bare fantastisk idyllisk og fint. Det ser rigtig hyggeligt og dejligt ud.

Tak for kigget,
klem Maria.

Färjtorp sa...

Härlig trädgård och veranda!!
Ovanlig men väldigt fin färg på ert hus, jag gillar den!

Vilken skön helg ni har haft.
Kram Johanna

Anonym sa...

The weekend was pleasant but a little rain, your porch is beautiful is the dream with you!
A soon
Corinne
kisses

Goa sa...

Hej min vän!
Himmel sååå fint du bor!!
Jag är alldeles salig!...sån harmoni att kunna få njuta där!
Huset är helt underbart vackert och verandan och ALLTING..!!
Helt ljuvligt!!
Ja, inte skulle jag tacka nej till en dag i din hängmattestol och bara njuta av tystnaden och froda själen.

Ha bra kväll Mia min Mia..och en magisk måndag..:)
Kraaaaaaaam...

Mamma C sa...

Vilken altan ni har himla tjusigt. Ska nog ta en kopp rött te (Vildabär)jag oxå.
Ha en bra vecka själv.
Kram Mamma C

Ann-Catrin sa...

Hej Mia!!

har suttit en lång stund och njutit av dina sagolikt vackra bilder.. ett sånt hus.. säger bara wow.. så vackert ni bor...
Tack för att du delar med dig..

Kram på dig Ann-Catrin

Gårdsromantik sa...

Så vackert och somrigt ni har det.
Äntligen komlite sommarvärme hit upp. Jag invigde shortsen och linnet!

Ikväll har jag lagt in några kort som svägerskan målar - ljuvliga gameldags interiörer.

Kram Maud

Solsjö - Under en vind sa...

Hej rara du!!!

Vilka ljuvliga bilder fårn era uteplatser, där förstår jag att ni stortrivs!! Vi har också tillbringat helgens tid ute...grillat, varit på fotboll, musikfestival, picknick osv osv....Bloggtiden blir desto mindre, men ni finns i tanken desto oftare! ha en ny bra vecka!!! Jag ska försöka få till ett nytt inlägg snart...hrm....Stor kram!

White Season sa...

Å så himla fint, vilken altan och vad fint med det vitoljade. Vi gjorde en prov hörna för någon vecka sedan som vi blev jätte nöjda med. Nu har inte tiden riktigt funnits men nu till helgen kör vi hela. Kul att se att det blev så bra...ska bara försöka övertala min man att måla altanräcket vitt, men det verkar svårt....
Vackra bilder som alltid, skall också ta mig en kopp thé nu när barnen somnat, det är lyx! Tusen kramar Malin

Änglahem sa...

Hej Mia,

Vilka ljuvliga sommarbilder du delar med dig av idag!!
Altangolven ser jättefina ut!...visade M nu....till svar fick jag mmm...han ser bara allt jobb framför sig misstänker jag*haha*
Vilken mysig uteplats med glasvägg!!! Vill haaa!
Det är ett stoooort hus vá? ser så ut på bilderna! Sååå fint!

Ha en bra start på nya veckan vännen!

Kramisar, Ulrika

Johanna sa...

Härliga bilder från er fantastiskt vackra altan och hus! Jag kan tänka mig att ni lätt får dagen att gå i en så vacker trädgård!
Kram!

Gry sa...

Vilka underbara uteplatser ni verkar ha. Både ute i trädgården och på däck. Suck...

Snygg färg på huset! Passar perfekt till den stilen ni har på det. Tjusigt värre. Kan tänka mig hur det ligger där inbäddat i grönska och med en massa fina växter och blommor ikring. Rena drömmen!

Hoppas du haft en fin dag och att teet smakar! Måste köpa mig nytt Rooibos, för mitt är slut!!!

kram Gry

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Alldeles fantastiskt vackert ni bor med härliga uteplatser. Vad fint det blev med vitoljat golv! Din ros New Dawn, hur länge har du haft den? Har ingen aning om hur lång tid det tar för rosorna att växa upp och bli något. Heliotropen doftar alldeles ljuvligt, rekommenderar den varmt. Det är små, små blommor i klasar.
Önskar dig en en skön kväll och en härlig ny vecka.
kram vännen!
nina

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint det ser ut! Huset, verandan.trädgården - allt! :)
Underbart!
Hoppas ni har en bra kväll.
kram!

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Så underbart vackert ni har! Vilken altan, jag häpnar!!!

Jag får ju skämmas för tavlan. Men den kommer nu i veckan till dig.

Ha det så gott!

kramis Anna Panna

Henrikohelen sa...

Jag blir alldeles förstummad! Vad otroligt fint ni har! Jag bara älskar fönsterväggen, vad fint det var och lite annorlunda.
Ha det bra i veckan!
Kram
Helen

Marie sa...

Hej Mia!
Vilket fantastiskt fint och stort hus ni ser ut att ha! Och eran terass är ju underbar, sååå fint med fönsterväggen. Trädgården ser supermysig ut!!!

Här har vi rivit trappan på baksidan idag inför utbygget, så hos oss ser det ut som en soptipp eller något just nu, hihi. Men, det känns skönt att vi är på gång nu!

Ha en härlig vecka Mia!
Kramar Marie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad underbart ni har det!

Kram Annica

lottens vita och gröna sa...

oh så härlig inspiration du alltid bjuder på mia! dina bilder och din trädgård älskar jag! varmkam lotten

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Jammen jeg tror jeg flytter rakt inn,...nei så vakkert du bor! New Dawn har jeg også hatt endel år nu. Den vokser i en roseportal hos meg sammen med hvite og rosa klematis, åhh så jeg gleder meg til den blomstrer. Jeg må få gratulere på morsdagen !..litt usikker på om det er i dag, men grattis i allefall.
Klem

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Ville bara säga att vad fint det var med vitoljat trädäck. Tror inte jag har sett det förut (eller så har jag inte tittat ordentligt, kanske det är vanligt;o)Det tror jag nästan jag ska försöka ha på min framtida altan oxå, men det ligger långt fram i tiden, suck! Jättemysigt har ni det iaf. Kram P.

Anonym sa...

men vilken veranda!!!!!!!

GÖTA PETTER!!!!!!
:D

kan tänka mig att du kommer spendera hela-hlava sommarn där! :)

själv ska jag spackla, slipa och måla.... veckans misson....*pust*

;-)

Kram

The House That A-M Built sa...

Oh it's just beautiful. What a lovely home you have! A-M xx

Jes/Vita villa vila sa...

Hej min vän,
VILKA härliga bilder från er underbara trädgård!!! Visst har det väl varit en fantastisk helg med sol & försommarvindar...mmmm!

Önskar dig en finfin vecka!

Kram/Jes

Designe sa...

Åh, va fint ni har! Vilken stor och härlig veranda!...mysigt med möbeln ute på gräset oxå! Vi har oxå grillat i helgen och det var såå gott! :) Kram

ColonialEast sa...

Visst har det varit en härlig helg! Med er underbara trädgård så kan jag verkligen förså att ni kunnat njuta. Har också New Dawn i trrädgården. En klar favorit! Hoppas du får en fantastisk vecka!! Kram!

Karin sa...

Hej Mia! Så fint ni ser ut att bo. Jättemysigt och härligt med helg i sommarvädret. Jag är verkligen nyfiken på att se fler bilder från ditt växthus. Jag håller nämligen på att skissar på vårt nya som jag/vi ska bygga utav gamla fönster (tyvärr inte spröjsade). Häromdagen var jag inne och kikade i din växthuskategori och då hittade jag receptet på en kycklingrätt. Provade den igår! Mums så gott sade alla vid middagsbordet. Tack för tipset! Ha en skön vecka!

Kram Karin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Du är såå välkommen Mia, att ränna hos mig hur mycket du vill! Bara roligt! Ha funderat över klättrare i plommon- och äppelträd, den rosen verkar ha tagit sig bra ju! Tack!
Kram
nina

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad kul att hitta din blogg. Du har väldigt fint
Kram Marie

Hannis sa...

Men så fint du har!!
Förstår att ni njutit i er trädgård i sol och värme!

Härligt med frukost ute.
Det är en riktigt bra start på dagen =))

Kram Hannis

Unknown sa...

Wow Mia. You live in a beautiful house. The weather was nice here too. Some clouds, but also sun. Have a nice week.

Kol och Rosors sa...

Vilken härlig veranda...

Visst är det skönt att kunna avnjuta frukost,lunck & middag ute.

Ha det så gott & en bra vecka!
Kram/L-Lott

My lovely cottage sa...

mmmmm, mia what a joy on a monday morning to be looking at your beautiful outdoor pictures. and what a lovely hammock you have to.
take care. yvonne

n o r d i n g å r d e n sa...

Wow Mia, vilket sagohus och vackér veranda! Verkligen fint och så snyggt arrangerat på det vita bordet, det är är extra kul att pynta ute tycker jag, vet inte om det är oändligheten till "taket" som gör det... du har så fint och läckra inslagningar till Mia 2 ! : ) Mari.

Malin sa...

Hej! Å vilken fin veranda! Blir avundsjuk. Vår uteplats är kass *snyft* ska bygga en längre fram dock. Kram kram Malin

Karin i Villa Grå sa...

Hej Mia!

Din blogg är som gjord för att njutas av året runt, för alla årstider blir vackra när du fotar! Me like - a lot! Fast det visste du ju redan, jag tjatar ju jämt om din fantastiska blogg när jag är här ;-)

Där har vi mer av den fina altanen också! Räcket är en dröm!

Kram!

Karin

Helena Sjögren sa...

Åhhh härlig veranda ni har , ser så ljuvligt ut ..

Kram Helena

Designe sa...

Hej du!...det måste ha blivit något tokigt med var jag bor..bor inte i Norrköping :)...bor i Norrland :) Kram

Michele sa...

Thank you for sharing all your beautiful pictures. Also, thank you for the english. I love your blog and will come back often.

Michele

Hem och Lycka sa...

Vilken härlig altan! Måste vara kanon att sitta där i solen nu när det är fint väder.

Ja, visst var det kul att göra affärer! Och vem vet, vi kanske ses en dag på en bloggträff eller vid en ny affär ;-) kram!

Sara sa...

Hejsan
Vilken mysig veranda ni har. Gillar verkligen färgen på huset.
Kram Sara

Randi sa...

Vilken underbar terass ni har och så snygg!!! En sån skulle jag också vilja ha ... men det går ju inte hos oss. Måste vara jätteskönt att bara kunna gå ut och sätta sig utan skor.
Och den breda trappan är förstås också jätteläcker!
Kram Randi

n o r d i n g å r d e n sa...

Pst... det är House doctors rengöringspray för köket: ) Mari.

Lavendelkvisten sa...

Vilka härliga bilder från trädgården och terassen!

Ha en bra vecka!

Kram åse

drömmen om vitt sa...

Hallå! Vad fina bilder du visar, Ser så mysigt ut. Fick maken min att kika på erat vitoljade golv och han tyckte det var riktigt snyggt, så nu är det bara att vänta och se.
Ha det gott!
Lotta:)

Liza i pepparkakshuset sa...

Det ser jättefint ut. Vilken fint ljus du har plåtat i! Vi har likadana utemöbler, jag gillar dem verkligen -sköna att sitta i men inte för stora!

Ha en bra vecka
Kram Liza

Malin - I min trädgård sa...

Oj vad härligt det ser ut med er veranda och uteplats! Vi saknar ngt under tak faktiskt... men kan inte riktigt komma på vad som skulle passa huset. Det lutr nog mest mot ett vackert växthus att inreda eller lusthus... men vi får se, det är ett projekt mycket långt fram i tiden.

Ha en bra vecka!

MormorRuthsAnn sa...

Vad härligt somrigt allt ser ut! Underbar veranda men härlig trappa. De där fönstrerna är såå fina....är de gamla, många som blivit ihopsatta?

Jag skulle också vilja ha klätterväxter men Peter vill helst inte att någonting klättrar på huset eller nära huset....tycker växterna tränger sig på...hihi...gå gärna in till honom och säg att det är såååå fint med växter som klättrar...haha. Det verkar som växterna har hört honom, jag har försökt med clematis på ett ställe men de har inte velat...jaja.

Ja, den där loppisen som frisören visste om...den ligger i din stad...du vet säkert vilken...måste bara höra med frisören vad den heter, kommer inte ihåg. Annars kanske du vill följa med till Stråvalla, dit MyLovelyThings Anna har tipsat om. Kanske kan vi ta en loppislördag snart? Skulle vara jättekul att träffas...

Kram Mia! Ann

Inspiration i vitt sa...

Hej: Jag säger bara det!! wow vad fint ni bor och vilken terass sen ur fint.
Måste vara härligt och ha ett växthus oxå.
Kram på dig /Ingela B.

faster atta sa...

Dina uteplatser är underbara! Gillar utemöbeln i vitt med kryss i ryggen. Har spanat på en liknande men inte fått maken att tycka om den än. Vi ska bygga altan nästa år och stenlagd uteplats i år så då kommer vi ju behöva inhandla ytterligare en möbelgrupp. Håll tummen för att den lir vit med kryss... ti-hi..

Evelinas hus sa...

Vilken supermysig terass ni har!
Fint med fönsterväggen och stor fin trappa.
Det är helt underbart att leva uteliv. Speciellt när man har barn, dom är verkligen förtjusta i uteliv.
Ha en fint tisdag.
Kram Caroline

Elzie sa...

Vad det ser fint ut. Och vilka härliga trädgårdsmöbler ni har!!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Er terass ser helt fantastisk ut!

sabina sa...

Å nej!! Ännu mer inspiration från dig!! Snart bubblar den över... :) JÄTTEHÄRLIG veranda/terass!!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan Mia!

Visst vill man helst bo ute nu när det är så fint...

Vilket underbart hus ni har!
Avis som bara den...*LER*

Ljuvliga bilder från köket.

Kram nilla

Sallys hus sa...

Hi hi....jag fattar visst inte så bra!!!
har precis börjat försöka använda mig av bloggkoll....
Så jag har nyss kommenterat i ett av dina tidigare inlägg...det med kransen och altangolvet.....fattade visst inte riktigt.....trodde bara att en blogg var med en gång.....
Er altan är helt helt underbar......Va fint det är med glasväggen sådär......nu längtar jag ju bara ännu mer tills vår altan är klar!
Vad fint ni har det i köket där på hyllan också...ska bli spännande att få se golven sen...
Kram katarina

Anonym sa...

Mycket fint! Altanen är verkligen så NICE. Tack för idéen, ska vitolja vår med. Gubbe min är gav en grimas*fniss

Ha en underbar kväll,
//chie

Min Skattkammare sa...

Åhh...så härligt ni har det där hemma, jag kan tro att det njuts i alla vackra hörn.
Jättefint!
Kramar Kicki

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Hi Mia,
Your porch and garden is lovely. I love all of the white furniture too!
xo~Tracie

Anonym sa...

Please let me know if you're looking for a article author for your blog. You have some really good posts and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd really like to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.

Please blast me an e-mail if interested. Cheers!

my web page: Pure Green Coffee Bean Extract

Anonym sa...

Pretty element of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital
to say that I get in fact enjoyed account your blog posts.
Any way I'll be subscribing to your feeds and even I fulfillment you get entry to constantly quickly.

Review my blog post; ronnie

Anonym sa...

Good information. Lucky me I recently found your site
by accident (stumbleupon). I've saved as a favorite for later!

Feel free to visit my blog; tourettes

Anonym sa...

My name's Jasmine from Brienz/Brinzauls, Switzerland and I have to say your article is really thoughtful. The quality of your article is very nice and I can trust you are an pro on this subject. With your permission, would you let me to grab your RSS feed to keep up-to-date with new content? Thanks a million and please carry on with the great work.

my blog ... Snowboarden

Anonym sa...

Greetings from Acacia Gardens, Australia.Does your blog get many spam
comments? I'm a blogger too and I'm wanting to know
how many people have the exact same dilemma. A number of us have developed some beneficial procedures and we are seeking to swap ideas with other
folks. Why don't you shoot me an e-mail if interested?

Also visit my homepage - nge-server.com

Anonym sa...

Solid write up. I'm studying something similar here at University of Nebraska. It's really exciting
to discover writing from other people and observe a
little bit from their source. I’d love to utilize some of
this information on my own blog (if you don’t mind).
Naturally, I’ll feature a link to %target_domain% on my blog.
Thanks for sharing.

Look at my web page: dialer phone predictive

Anonym sa...

Intercombase - professional translation Document any subject one hundred forty languages. Agricultural Translation, Energy Translation, Pharmaceutical Translation, Scientific Translation - first class professional work at a reasonable cost .

Arabic Translation: [url=http://www.intercombase.com]German[/url]

Anonym sa...

Concern Fresh Wind offers a construction investment for different tariff plans. Recently, many, survivors overcame the recent financial crisis, more ponder in which businesses invest money . According to conclusions of many of the leading the best analysts, one of the most real estate investment . Everyone knows that the construction of less exposed to the risk of falling prices, in addition a given that, property has always enjoyed , and will be in demand. Even the economic crisis did not recaptured removed the desire for people to buy their own property. Therefore, investment in construction will always remain relevant and profitable.

Fwit.biz - [url=https://fwit.biz]how to invest money[/url]